Tech Nights

Ved skolen vår har det vært diskusjoner om teknologi, skjermbruk og sosiale medier hos barna våre, og det ble våren 2019 gjennomført en skjermbrukundersøkelse blant de foresatte. En gjennomgående tilbakemelding fra foreldregruppen er at vi som foreldre og foresatte trenger mer informasjon om hva slags teknologi og hvilken programvare som barna våre bruker eller møter både i og utenfor skolen.

Ved å arrangere “Tech Nights” forsøker vi å komme dette behovet i møte. Temakveldene arrangeres av FAU i samarbeid med skolen og AKS.

Det blir temakvelder innen:

• sosiale medier og bildedeling
  • spill
  • programmering for barn - for voksne!
  • Microsoft Family Control Centre
  • Den digitale hverdagen fram mot 2030

Vi jobber også med å få inn foredrag om Apple Family Control Centre og en temakveld om EdTech.

Kveldsforedrag med inviterte foredragsholdere fra ulike institusjoner ved skolen utvalgte tirsdager og torsdager. Normalt er det 1 times foredrag med spørsmål og svar etterfulgt av tid til mingling og diskusjoner blant foreldrene. Foredragene holdes på Korsvoll skole.

Vi regner med å få til barnepass på AKS på disse eventene, slik at flest mulig får anledning til å delta. Hold av datoene for de foredragene du vil gå på allerede nå!

Se plan for datoer og temaer - og velkommen! https://technightskrsvll.wixsite.com/mysite-1